E

12.10.2017

Workshop mit Tabea Martin

Professionelle Tänzerinnen und Tänzer können an einem Workshop mit Tabea Martin in Genf teilnehmen.



Ein Bewegungslabor und eine Suche nach Theatralität durch Bewegung. Arbeiten nach dem Prinzip Aktion-Reaktion. Über Konsequenzen von Bewegung und die Beziehungen der Körper im Raum. Wie setze ich eine Idee in Bewegung um?
Interest in failure and joy at risk. Improvisation-based. Collecting and exchanging.


1.12.2017, 13:00-17:00
2.12.2017, 10:00-14:00

Studio adc 3° étage
Maison des arts du Grütli
Rue de Général Dufour 16
1204 Genève


Organisation: Les Rencontres Professionelles de danses Genève
Anmeldung und Infos: 
www.rp-geneve.ch

10.8.2017

Italien-Premiere

‹Pink for Girls & Blue for Boys› wird am 31.10. & 1.11.2017 zum ersten Mal in Italien beim Danae Festival in Mailand zu Gast sein. 


Das Danae Festival in Mailand zeigt vom 24.10.-12.11.2017 internationale Produktionen aus zeitgenössischem Tanz, Performance, Musik und Videokunst. 


Mehr Infos unter:

www.danaefestival.com


13.6.2017

This is my last dance

Tabea Martins neue Produktion feiert am 1. Februar 2018 in der Kaserne Basel Premiere!


In Tabea Martins neuer Produktion ‹This is my last dance› steht die Choreographin gemeinsam mit der italienischen Tänzerin Simona Bertozzi auf der Bühne. 


Ein Duett, inspiriert von Samuel Becketts ( 1906-1989 ) Essay  La Fin sowie dem Einakter Endspiel.


Die Konfrontation mit dem ‹eigenen Ende›. Wie überwinden wir die Angst oder wie überwinden wir die Ausweglosigkeit?


Premiere: 1. Februar 2018, Kaserne Basel

www.kaserne-basel.ch


Im Rahmen des Veranstalterfonds von Reso - Tanznetzwerk Schweiz

22.11.2016

Tabea Martin erhält die Dreijahresförderung Tanz und Theater 2017–2019 der Kantone Basel-Stadt und Basel-Landschaft.

‹Tabea Martin überzeugte den Fachausschuss insbesondere durch die Klarheit ihrer künstlerischen Vision, die Kontinuität ihrer Arbeit und das hohe Niveau ihres künstlerischen Schaffens.›


Ziel der Dreijahresförderung ist es, die qualitative Weiterentwicklung sowohl auf künstlerischer und betrieblicher Ebene als auch im Hinblick auf Vernetzung und öffentliche Wahrnehmung zu begünstigen. Dies soll durch längerfristige Planungssicherheit sowie eine gesicherte Ausgangslage für die Planung einer kontinuierlichen Diffusions- und Tourneetätigkeit geschehen.

30.06.2016

Prairie-Förderung 2016–2019

Ende Juni 2016 wurde Tabea Martin neben zwei anderen Compagnien für ‹Prairie› – das Koproduktionsmodell des Migros-Kulturprozent ausgewählt und wird von 2016–2019 auf unterschiedlichen Ebenen ihrer künstlerischen Arbeit unterstützt.

Weitere Infos unter 

www.migros-kulturprozent.ch

24.05.2016

Tabea Martin erhält den Spartenpreis Tanz

Im Mai 2016 wurde Tabea Martin vom Baselbieter Regierungsrat mit dem Spartenpreis Tanz des Kantons Basel-Landschaft geehrt.




‹Mit dem Spartenpreis Tanz würdigt der Regierungsrat die Tänzerin und Choreographin Tabea Martin (*1978) aus Oberwil. Tabea Martin hat eine beachtliche internationale Karriere vorzuweisen. Sie arbeitet für die freie Szene sowie an Stadttheatern. Ihre Projekte sind höchst professionell aufgestellt und überzeugen durch Humor, Intelligenz sowie grosses choreografisches Können ein breites internationales Publikum. Dies macht sie zu einer der erfolgreichsten Schweizer Choreografinnen.›


Beyond Indifference

Beyond Indifference

Field

Field

Duet For Two Dancers

Duet For Two Dancers

Pink For Girls & Blue For Boys

Pink For Girls & Blue For Boys

Tabea Martin is active as a choreographer and performer in Basel, Switzerland. 

Contact

Tabea Martin

Production, Booking

Larissa Bizer

produktion@tabeamartin.ch

+41 78 691 57 77


On Tour


Beyond Indifference

Premiere

10.12.2016 Kaserne Basel (CH)

Upcoming shows

to be announced

Tabea Martin’s newest work, ‹Beyond Indifference›, questions our perception of truth. What can still be trusted in a world in which we can no longer trust anyone? How do we deal with continually being manipulated? 

Two parallel worlds exist on stage. On one side a fantasy world - a concert evening with glamorous, sentimental rock bands named ‹Crystal Eternity›, ‹El Toro Rojo› and ‹Aquarium Lovers› – and on the other side reality, with which the fantasy world is in continuous conflict. We see people who are either thrown into reality or flee from the fantasy world. A continuous interaction, always with different underlying manipulative strategies. People in the room who are sometimes victims and sometimes perpetrators. Who is manipulating whom, and for what purpose? What is the goal? Success? Prestige? A manipulative struggle for attention results in which no one wins.

Choreography

Tabea Martin

Dance

Maria Demandt, Paula Alonso Gomez, Tamara Gvozdenovic, Kiyan Khoshoie, Carl Staaf, Donath Weyeneth

Music

Donath Weyeneth

Pink for Girls & Blue for Boys

Premiere

2.2.2016, Tanzhaus Zürich (CH)

Upcoming shows

13.+14.10.17 hetpaleis Antwerpen (BE)
31.10.+1.11.17 Danae Festival Milano (IT)
4.-6.11.17 Vorstadttheater Basel (CH)
29.11.-3.12.17 ADC Genève (CH)
11.-13.1.18 Maillon Théâtre de Strasbourg - Scène européenne (F)
4.-5.3.18 Mousonturm Frankfurt (DE)
1.-2.5.18 Pathos München (DE)

Which role does gender play? How many gender stereotypes are attached to children from a startlingly young age? Where does the gender divide begin and when does it start to exclude? How much courage does it take to stand up for your own ideas and needs and to realise them irrespective of society’s idea of what is ‹right› or ‹wrong›? ‹Pink for Girls & Blue for Boys› is a dance performance that deals with the gender question – great for young and old alike.

Choreography

Tabea Martin

Dance

Maria de Dueñas Lopez, Melanie Wirz, Miguel do Vale, Carl Staaf

Field

Premiere

9.4.2014 Festival Le Grand Bain, Lille (F))

Upcoming shows

to be announced

The more they are together, the more they feel alone. A performance about the tireless fight that something should happen in life. And the disillusionment that if something happens, then it’s not been the right thing. That the more you want to experience the less you experience. A performance that is trying to understand what drives people and how can we engage. A performance with three people who want to engage together. Who believe in the strength of being ‹together› and who finally fail in that wish or that attempt. It questions how we connect and communicate with others. It reflects on the impossibilities of these connections. Can one lose her or himself within the group? Can one give up on her or his individual thoughts? The performance shows a mechanism of tragedy and the inability to really meet one and another.


Choreography

Tabea Martin

Dance

Stéphanie Bayle, Luca Cacitti, Carl Staaf

Duet for two dancers

Premiere

11.9.2010 Gouvernestraat Rotterdam (NL)

Upcoming shows

18.11.2017 Oltner Tanztage (CH)

Lets say. ‹I Am A Dancer›. And now try to repeat that sentence for about an hour. See if content and thought changed. What is it? Why is it important? A frame. Does it make things clearer? Or more confusing? 

  

‹Duet For two Dancers takes a look at the anxiety of not living up to your own expectations, or those which your profession or society in general impose on you. A look at the fear of losing yourself. And at what remains when all skills disappear. The freedom to choose different professions and identities is often a reason for insecurity and doubt. The overload of choices creates a kind of stagnation. The inability to choose forces the body to rest. In that way ‹Duet For two Dancers poses questions about ‹being a dancer› as well as ‹not being a dancer›.

Choreography

Tabea Martin

Dance

Ryan Djojokarso, Christian Guerematchi 

Thank you! –

for stopping by


For your best enjoyment and to get more thourough information, watch on desktop devices.